Svar: Hvornår kød?
26. oktober 2006
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Ja man bliver i tvivl, også selvom man har 3 :o)
Malika må få kød, når hun er 6 måneder gammel. Du bør starte med kogt kød eller kød/fisk lavet i ovn.
Det er en god idé at variere kød og fisk. Hun kan såldes få kød af gris, okse, kalv, lam, kalkun, kylling og hun kan få forskellig fisk, som f.eks. laks, sild, makrel, sej, skrubbe, rødspætte og torsk.
Børn under 3 år bør ikke få mere end 25g om ugen af de store rovfisk som tunbøffer, sværdfisk, sildehaj og gedde da de indeholder kviksølv. Dåsetun er derimod i orden.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske