Brev:
Nedtrapning af modermælkserstatning - 9 mdr.
26. oktober 2006
Alder:
9 mdr.
Nedtrapning af modermælkserstatning - 9 mdr.
Hej Helen
Først rigtig mange tak for en fremragende brevkasse. Den har hjulpet min mand og jeg i mange situationer ang. vores nu 9 mdr. gammel søn.
- og så til det store spørgsmål.
Hvornår skal vi påbegynde nedtrapning af modermælkserstatning?
Vores søn smager gerne på alt, men han elsker sin flaske og forbinder den varme mælk med sine 3 daglige lure. Derfor spiser han ganske lidt af alt ting og nogle dage gider han slet ikke spise fast føde. Der skal jo være plads til den lune mælk....
Vores søn har spist grød og meget andet fast føde her i blandt rugbrød i efterhånden mange mdr. Kan MME stadig give ham de vitaminer etc. han har brug for?
Det skal lige siges at vores søn er en god stor og lang dreng. Han sover oftest igennem (dog ikke lige nu og i den sidste måned da han har øreproblemer) hvilket må betyde han er mæt. Appetit er der ikke noget af de første par timer om morgenen. Det er først lige inden formiddagsluren han sætter pris på 200 ml. MME. Det tilbydes han hver gang efter et fast måltid og inden en lur. Inden nat (kl. 20.00) drikker han op til 250 - 300 ml. MME.
Vi vil meget gerne spores ind på, om han får det et barn på 9 mrd. bør have.
På forhånd tusinde tak for dit svar.