Brev:
Alfred gider ikke gå
27. oktober 2006
Alder:
22 mdr.
Alfred gider ikke gå
Hej Helen
Jeg må lige have lidt hjælp her.
Alfred var 17 mdr før han kom i gang med at gå og det går fint; han render rundt herhjemme. Men problemet er når vi skal ud af døren: Han gider ikke gå. Vi har ca 500 meter til hans vuggestue, men det ender med at han bliver kørt derhen i klapvognen for han stiller sig bare op og er sur, hvis vi siger at han skal gå.
Nede i vuggestuen gider han heller ikke gå op ad trapperne, men vil bæres. For 1½ måneds tid siden var mine forældre forbi og hentede ham i vuggestuen og den dag og den følgende uge var der ingen problemer med at få ham til at gå, men det kan da ikke passe, at vi skal have mine forældre til at hente ham for at få ham til at gå selv.
Han er snart 2 år og vejer vel 12 kg så det er selvklart at det er ved at være hårdt for ryggen at bære sådan rundt på ham.
Når du nogle gode ideer til, hvordan vi kan lokke ham til at gå selv? Vi har prøvet alt muligt med at kigge på biler, sjove gangarter, lokkemetoderne (Hvis du går der hen til kommer du op i klapvognen). Men som nævnt stiller han sig bare op og surmuler, hvis han da ikke begynder at græde.
Hvad gør vi?
Med venlig hilsen og god weekend.
Mai-Brit