Svar: Nattisseri
27. oktober 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Mette
Små drenge har det jo med at kunne tisse i alle retninger og du skal derfor være opmærksom på, hvordan hans lille tissemand drejer, når du putter bleen på ham.
Derudover så er det en rigtig god idé at afprøve forskellige blemærker. Nogle bleer er mere aflange og smalle og disse plejer at være bedst til drenge, hvor de lidt bredere modeller ofte er gode til piger.
Du skal også være opmærksom på at vælge en ble, som passer i størrelsen. Hvis han f.eks. vejer 7 kg og en ble går fra 4-7 kg. så vil den nok være for lille, hvor en ble som går fra 7-11 kg vil passe bedre.
Det letter tøjvask og du undgår en våd madras, hvis du kan lægge et "tisseunderlag" under madrassen. Man kan købe det i metermål i nogle forretninger, men du kan også evt. lægge et lille stykke plastik rundt om madrassen under lagnet. Og kender du nogen som arbejder på plejehjem eller i hjemmeplejen, så kan du måske også være heldig at få nogen derfra.
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske