Brev:
Amning og væske
28. oktober 2006
Alder:
9 mdr.
Amning og væske
Kære Helen
Jeg skriver endnu engang til dig ang. min datters væskeindtag. Hun er nu 9 mdr og jeg skal til at trappe ned. Har ammet 4 gange i døgnet, men i løbet af denne uge droppet middagsamningen, så hun får eftermiddag, aften og morgen.
Problemet er, at jeg stadig ikke kan få hende til at drikke. Har prøvet: mælk, vand, camillethe - med og uden sukker, juice med vand og friskpresset frugtsaft. Desværre viser hun ingen interesse for det, hverken i kop, med tud eller sugerør (kan hun dog ikke finde ud af) Er det normalt?
Hmm, det største problem består nok i, at hun er begyndt at vågne ved midnat og græde/skrige meget. Hun sover i egen seng og plejer at komme ind til os tidligt morgen og blive ammet og sådan har det været i 3 md. Men nu har hun fået andre ideer!!!
Vi har prøvet at give hende vand både af flaske og kop, men hun vil ikke drikke. Det eneste der dur, er at komme op til mig og blive ammet. Jeg er nu nervøs for, om det skal blive en fast vane, og synes det er ærgeligt, når det nu lige har gået så godt - øv. Hvad tror du det kan skyldes??
Hun drikker rigtig meget, og det virker som om hun er meget tørstig. Kan det være fordi jeg har fjernet den ene amning. Ja, jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få trappet det ned sådan som situationen ser ud lige nu. Hvis jeg fast tager hende op på dette tidspunkt kan det jo hurtigt blive en dårlig vane.
Kære Helen - hvad siger du? Hvordan tror du jeg kan komme videre? Hun er inde i en periode, hvor hun er meget bevidst om hvad hun vil og ikke vil, så det bliver vel ikke nemmere med tiden
Bliver også lige nødt til at spørge om det er normalt at have afføring ca 4 gange dagligt?:-)
Endnu engang tak for din gode brevkasse
Kærlig hilsen
krudtuglens mor