Brev:
9 mdr. Hvilke ingredienser i maden?
28. oktober 2006
Alder:
9 mdr.
9 mdr. Hvilke ingredienser i maden?
Hej Helen
Tusinde tak for dine gode råd. Det er helt sikkert vi kan bruge det til noget, men vi kan også se at der venter os en større udfordring med denne nedtrapning af MME.
Du skriver at vores søn bør tilbydes det mad som vi også spiser til aften. Det gør han også delvis, men vi står stadig og laver separat mad til ham. Når vi får stegt kød koger vi samme slags kød til ham. Når vi får sovs med salt, laver vi en separat sovs til ham uden salt. Når vi får en mælkesovs eller suppe laver vi det samme til ham, men med MME eller sødmælk. Får vi noget med fløde el. lign. laver vi samme ret til ham men med Maizena stivelse og MME.
Er det sådan han bør få maden eller er vi for forsigtige. Det kan ofte være svært at finde på retter vi alle kan spise og retter der kan laves til det vi tror er hans behov.
Lige til sidst har jeg et spørgsmål omkring helbred.
Vores søn har været småsyg nu i 3 - 4 uger. Han startede med en forkølelse, mellemørebetændelse, mere forkølelse, en forfærdelig hosten og meget sejt slim og opkast og nu har han så lige fået konstateret væske i begge ører. Fejler intet på lunger og i halsområdet.
Han lever dagligt af flydende føde og børnepanodil til nat og taber sig derfor lidt. Han vil kun have 2 mundfulde mad uanset hvad han tilbydes.
Mit spørgsmål går på om det er ved at være kriminelt med fødeindtaget og hvad betyder det når hans snot er meget grønt (noget lægen ville vide)?
På forhånd tak for dine svar!