Brev:
Dagsrytme ok?
30. oktober 2006
Alder:
6 mdr.
Dagsrytme ok?
Kære Helen
Vi har så småt fået en dagsrytme herhjemme, der fungerer nogenlunde godt, men vil lige høre hvad du tænker.
Jeg vil lige tilføje, at Casper efter en lang forkølelse og gentagne lægebesøg, igår (endelig) blev sat i behandling med Airomir-spray efter at have rallet/pivet/hostet i 1 mdr. Det er en ambivalent følelse for os - på den ene side synes vi det er forfærdeligt at han skal have medicin, på den anden side er det slet ikke til at holde ud at se ham så udmattet/træt og anstrengt af luftproblemer.
Dagen har som sagt hængt nogenlunde sammen - dog med enkelte små-problemer, da Casper jo er blevet hurtigt træt, men jeg tænker, håber at det vil gå bedre nu han er sat i behandling.
En gennemsnitsdag ser således ud.
5/5:30: Vågner og ammes. Pusle, være sammen med familien mens vi får morgenmad. Sige farvel til far og storebror, hygge med mor.
7:30: Puttes til lur (her er han død træt og sover med det samme jeg lægger ham)
8:30: Vækkes eller vågner selv. Får grød (ml.3/4-1 dl)+ ca. 30-50 ml. allomin2 der puttes ovenpå grøden. Drikker kun knap et halv lille snapseglas vand. (ER slet ikke glad for at drikke af kop/tudkop, nægter flaske). Skiftes, hygger, leger, bytur osv.
11: (det sidste tid p.g.a. træthed 10:45) Får grød (ml.3/4-1 dl)+ ca. 30-50 ml. allomin2 der puttes ovenpå grøden. Drikker kun knap et halv lille snapseglas vand.
11.30: Puttes til lur, vågner efter ca. 1 time og kan godt ligge vågen op til ½ time, men kan sove videre enten selv eller med lidt hjælp)
ca. 14:15/14:30: Vågner, Ammes, skiftes, henter storebror, hygge, lege.
Ca. 16:30/16:45: Puttes til lur.
ca. 17:30: vågner eller vækkes. Får aftensmad sammen med familien ml.3/4-1 dl mos+vand. Ammes efter.
Hygger, lege, nattes/skiftes.
ca. 19:45/20: Puttes til natten.
ca.23: Ammes.
Der hvor planen giver lidt problemer er ved middagstid kl.11 - hvor han er træt og egentlig ikke virker spec. sulten - så jeg har jo spekuleret lidt på om det er alt for meget/hyppigt at tilbyde grød både kl.8:30 og igen kl.11???? Men på den anden side duer det jo heller ikke at putte han til en lang middagslur uden mad først.
Har du andre ideer til, hvordan jeg kan få ham til at drikke lidt mere (uden at amme, da han jo snart skal passes)- han får ind imellem lidt hård mave!
Knuz Fra Os.