Svar: Dagsrytme ok?
30. oktober 2006
Alder:
6 mdr.
Hej med jer
Det lyder som en rigtig god plan og bestemt fornuftigt i forhold til at storebror skal af sted og hentes og det hele således skal gå op i en højere enhed. Det lyder rigtig fint.
Med hensyn til skemaden kl. 11, så synes jeg du skal beholde denne. Både fordi det er alt for længe at vente på mad, hvis han sover på det tidspunkt, men også fordi dette tidspunkt er meget passende i forhold til, hvornår børn oftest spiser frokost, når de skal passes ude. Planen holder således godt i forhold til jer derhjemme, men også i forhold til fremtidens pasning - og det kan jo ikke være bedre:o)
Jeg kan godt fornemme at det fortsat spøger lidt i baggrunden at du tidligere har fået at vide af andre at du gav Casper for meget mad eller for hyppigt. Men sådan lyder det ikke nu:o)
Du har ret i at han ikke lyder til at drikke særlig meget, men der er nok ikke andet at gøre, end at blive ved med at forsøge. Snapseglasset er bedste mulighed, men ellers kunne du måske forsøge dig med en "kildevandsflaske" med eller uden tut. Det er der nogle børn som synes er mægtigt fornøjeligt og så går det straks lidt lettere.
Alternativet og måden at få øget ham i væskeindgift er jo så at tilbyde ham en flaske og det må så blive, når han skal passes og der hvor han ikke kan ammes. Måske det lykkes her at få ham til at acceptere en flaske, som så enten kan være med mme eller vand.
Det er hårdt at han har været syg, men det er godt at han nu har fået noget medicin, som forhåbentlig kan hjælpe og måske være med til at give jer alle lidt mere ro og overskud.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske