Brev:
Afbrudt søvn om natten
30. oktober 2006
Alder:
10 mdr.
Afbrudt søvn om natten
Hej
Jeg håber, at du kan hjælpe mig med et spørgsmål.
Jeg har en søn på 10 mdr. Han er en glad og tilfreds dreng, som spiser og drikker godt. Han sover en lille formiddagslur og en længere eftermiddagslur lige efter sin frokost. Vågner normalvis omkring kl 15 og bliver lagt i seng til natten omkring kl 19, så passer det også med at han er godt træt.
Men nattesøvnen halter det lidt med. Han vågner første gang omkring midnat og skal så lige puttes igen - også vågner han igen omkring kl 3-4 stykker og er næsten ikke til at putte igen. Ender altid med at han kommer med ind i sengen og roder rundt i op til en halv time for derefter at falde i søvn igen og sove til omkring kl 6, hvor vi står op.
Når han vågner om natten får han tilbudt vand af kop, men det er ikke altid at han er særlig tørstig - han er såmænd heller ikke specielt utilfreds, når han vågner med mindre vi selvfølgelig ikke lige er der. Men mere urolig - hvordan kan det være? Burde han ikke kunne sove til næste morgen nu? Og hvad kan vi gøre for at ændre det her lidt mærkeligt søvnmønster?
Med venlig hilsen Lone