Svar: Nægter mælk, 4 mdr
30. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Ane
Tak for din mail og jeg kan godt forstå at du er fortvivlet. Det lyder også som om du har en lille pige, som efterhånden trænger til at få noget mad.
Hvor er din egen sundhedsplejerske og læge henne i billedet? Som du beskriver situationen, så lyder det jo som om at I skulle indlægges til observation på sygehuset. Det er efter min mening ikke acceptabelt at din datter ikke tager på og I må have hjælp til at finde ud af, hvorfor hun ikke vil tage sine flasker.
På sygehuset er der personale 24 timer i døgnet og jeg tror det er vigtigt at I bliver observeret over en periode, hvis man skal finde ud af, hvordan man kan hjælpe jer bedst.
Jeg vil derfor råde jer til at tage kontakt til lægen allerede i morgen tidlig og bede om en akut tid, hvor I drøfter muligheden for indlæggelse.
Sender dig et knus og vil bare sige at du ikke skal være bange eller unødigt urolig. Det er bare vigtigt at I får hjælp til at finde ud af, hvad I skal gøre - lillepige skal jo have sin mad. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske