Svar: Tandbørstning - 11 mdr.
31. oktober 2006
Alder:
11 mdr.
Kære Dorthe
Den måde din datter reagerer på er helt naturlig og kun tegn på at hun udvikler sig helt normalt. Det har intet med dig som person at gøre, men du har ret i at det sandsynligvis handler om præcis det du tænker. For det første at hun prøver andre grænser med dig, fordi I er mest sammen og for det andet, fordi hun godt kan fornemme, at det gør noget ved dig.
Jeg synes helt sikkert at I skal prøve at lade far tage over i en periode og så se om ikke du hen af vejen kan få lov at komme på banen igen. Så må du prøve at se det positive i at far og datter også kan få en stund sammen uden mor:o)
Hun afviser dig jo ikke på den måde du føler det, det er jo kun fordi hun ved at du er der for hende 100 pct. at hun netop prøver disse grænser med ligenetop dig - hun ved jo et eller andet sted godt (selvom hun ikke tænker så bevidst) at du elsker hende betingelsesløst. Derfor tør hun gør alverdens krumspring - du er der jo for hende alligevel:o) Det hører nok med til at være mor.
Pas godt på hinanden:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske