Brev:
Sover dårligt om dagen - 3 mdr.
31. oktober 2006
Alder:
3 mdr.
Sover dårligt om dagen - 3 mdr.
Hej
Jeg håber du kan jeg hjælpe mig lidt ang. min søn på 3 mrd.
Jeg bor i Norge og her er der ikke den store hjælp i vores "helsesøster"
De første 4-5 uger skreg han utrolig meget, og han ville overhovedet ikke ligge i sin vogn eller være alene.
- Vi fandt så ud af at han ikke tåler mælk, tomat og citrusprodukter, da jeg sluttede med at spise det (jeg fuldammer) blev han en helt anden dreng, og fik ro i sin lille mave.
Vi lægger ham mellem kl. 19 og 20 om aftenen, han sover i sin lift. Vi er vel oppe ved ham 3-5 gange før han falder helt i søvn. Han sover ca. 7 timer før han får det første måltid, det næste får han ca. 3 timer senere og vi står op mellem kl. 8 og 9.
Når han har været oppe i ca. 1 1/2 time er han klar til at sove igen. Gnider sig i øjnene, gaber og bliver lidt pylret.
Nu starter så vores mareridt... Vi har altid samme rutine, jeg tar ham med hen i sofaen, hvor han får jakke osv. på. han hader det!! Jeg har prøvet det meste, pjatte og snakke en masse med ham. Tage jakken på uden for meget "dildal" men lige meget hjælper det. Han får også sutten.
Når han kommer ud i vognen kan jeg ikke trøste ham, han skriger og skriger. Har prøvet og ligge min hånd på hans kind (som hjælper om aftnen) og trille vognen frem og tilbage, men det hjælper ikke. Han skriger ikke fordi han har ondt, men har ikke lyst til at sove.
Når han så endelig er faldet i søvn, sker det næsten hvergang at han vågner efter 45 min. Her kan jeg nogen få gange få ham til at sove igen.
Håber du har nogen ideer til hvordan vi skal få vores sovetider i rutine.
Med venlig hilsen
Marianne