Brev:
Søvn for lille pige på 5 måneder
31. oktober 2006
Alder:
5 mdr.
Søvn for lille pige på 5 måneder
Hej Helen
Jeg har en lille pige på 5 ½ måned hun sover så dårligt?
Da hun var 1 og 2 mdr sov hun let mellem 8 - 10 timer om natten og nu sover hun fra kl 20 vågner igen kl 24 skal have lidt mælk, meget svær at få til at sove igen, kan godt gå en eller to timer og vågner igen kl 5.oo og skal have mælk og så vil hun bare ikke sove mere.
Om dagen sover hun max 2 timer fordelt over hele dagen. Hun vender sig selv over på maven hele tiden, også når hun sover og så den "dumme" sut den falder ud hele tiden. Hun har sele på i barnevognen, hjælper så hun ikke kommer på maven men sutten taber hun hele tiden.
Hun får flaske max 5 nogle gange 6 gange, drikker ca 120-150 ml pr. gang hun får grød til middag max ½ dl og grøntsagsmos til aften ½ dl. Hun er begyndt på ikke rigtig ville have grød til middag.
Hun vejer 5640g så hun er en lille pige.
Hvordan kan vi hjælpe hende til at sove bedre og længe. Hun sover på sit eget værelse, har gjort den i ca 4 ½ måned.
Håber du kan hjælpe en træt mor, som jo heller ikke får meget søvn. Synes ikke rigtig jeg har energi til nogen.