Brev:
Prævention mens jeg ammer
31. oktober 2006
Alder:
3 mdr.
Prævention mens jeg ammer
Kære Helen
Tak for gode forslag om, hvordan vi kommer videre i forhold til at få vores datter til at sove selv. Vi har nu forsøgt et par dage, omend med begrænset succes :-)
Hun er ikke glad for det, og sover ikke særlig lang tid ad gangen - max 1 time - men mon ikke det lykkes på et eller andet tidspunkt. Heldigvis er hun ikke meget ulykkelig - bare træt af, at hun ikke kan ligge på min mave.
Tror du det forvirrer hende, hvis vi prøver både og - altså hvis hun ligger på min mave én gang om dagen (enten formiddag eller aften) - og ellers bliver lagt i sengen de andre gange hun skal sove? Jeg har det skidt med at hun ikke får sovet ordentligt i løbet af dagen, og synes derfor det er synd, hvis hun i det mindste ikke får én lang, sammenhængende lur...
Mit andet spørgsmål drejer sig om noget helt andet, nemlig om prævention når jeg ammer. Er det ok at tage alm. p-piller mens man ammer, eller skal det være mini-piller?
Jeg har det ene sted fået at vide at alm. p-piller ikke skulle påvirke mælkeproduktionen, andre siger at man skal regne med at mælkeproduktionen vil falde. Hvad er din erfaring?
De bedste hilsner Lene