Brev:
Opstart på grød og vælling
1. november 2006
Alder:
4 mdr.
Opstart på grød og vælling
Hej Helen
Du har jo hjulpet før, så nu er jeg her igen.
Min datter på knap 4 måneder (om en uge) har hidtil sovet rigtig fint om natten og har kun været ammet en gang i løbet af natten, men har så sovet dårligt i løbet af dagen.
Nu er vi startet på MME for godt en uge siden og hun sover nu faktisk rigtig godt i løbet af dagen og er blevet langt lettere at putte, både om dag og aften, og kan nu selv falde i søvn når hun lægges :-).
Nu er det bare sådan at i takt med at hun er startet på MME og sover bedre i løbet af dagen, sover hun ikke nær så godt om natten. Er begyndt at vågne oftere og kan ikke stilles tilfreds med sutten, men spiser mellem 110 og 150 ml MME hver 2-3 time.
Så tænker jeg om hun er ved at kræve noget der mætter mere til natten? Hun vejer omkring 6 kg (ved det ikke helt præcist, men vejede 5800 for 3-4 uger siden) og spiser omkring 1000 ml fordelt på døgnet. Hun spiser også med 2-3 timers mellemrum i løbet af dagen.
Jeg havde tænkt at opstarte grød, når hun blev 4 måneder, men ville det være bedre at tilbyde lidt vælling sen aften inden vi går i seng for at gøre hende mere mæt til at sove, og så vente lidt med grød. Eller kan jeg godt introducere begge dele samtidig? Kan jeg starte nu, hvor hun er 4 måneder om 1 uge eller skal jeg vente til hun er præcis 4 måneder?
På forhånd tak og tak for en god brevkasse.
Hilsen Trine