Brev:
Vil pludselig ikke i vuggestue - 2 år
1. november 2006
Alder:
23 mdr.
Vil pludselig ikke i vuggestue - 2 år
Min søn Emil på snart 2 år, er pludselig begyndt at blive helt ulykkelig, når han skal i vuggestue. Allerede inden vi går om morgenen, begynder han at græde og bede om mad og legetøj for at trække tiden ud. Når vi så går, klynker han hele vejen derned og når vi afleverer ham, klynger han sig til os og græder hjerteskærende.
Når vi forlader stuen, holder han stort set op med at græde med det samme og han er glad i løbet af dagen. Når vi henter ham, bliver han superglad, men skal lige lege færdigt og vise os alting. Det kan godt tage 45 min at hente ham :-).
For 6 uger siden fik vi en datter, Naja, som Emil har taget godt imod. Han spørger efter hende, når de er adskilte og han nusser og kysser hende og vil gerne dele både sutter og mad med hende :-). Han er heldigvis også god til at sige til, hvis han gerne vil have mor eller far lidt for sig selv og det efterkommer vi, hvis det kan lade sig gøre.
Min mand og jeg er begge hjemme på barsel de første 3 måneder, derefter går jeg hjemme, som jeg har gjort siden Emil blev født (han begyndte i vuggestue da han var 17 mdr).
Problemet begyndte efter at han havde været hjemme i en uge pga. sygdom. Jeg tænker, at han der opdagede, at vi alle sammen er hjemme om dagen og at det han siger til os, ved at være så ked af det om morgenen, er at han gerne vil være hjemme hos sin familie. Men at han på den anden side også nyder at være i vuggestue.
Vi ved ikke hvad vi skal gøre, vuggestuen har foreslået at hente ham tidligere, men det løser ikke rigtigt problemet, eftersom han jo er glad, når han først er der. Vi kunne også holde han helt hjemme indtil min mand starter job igen, men for det første kan vi ikke stimulere ham på samme måde som de andre børn i vuggestuen (han er en rigtig krudtugle, så det kræver sin forældre at følge med :-) ) og for det andet er vi nervøse for at vi så bare skubber problemet foran os og måske gør det værre.
Vi håber at du kan rådgive os, disse morgener er så smertefulde...
Med venlig hilsen
Gry