Brev:
Bør kunne sove igennem 6 mdr ?
1. november 2006
Alder:
6 mdr.
Bør kunne sove igennem 6 mdr ?
Hej Helen
Tak for dine tidligere gode råd. Nu har jeg så brug for et råd igen. Min søn Louis er 6 mdr gl. 10 kg og 74 cm.
Vores dag ser for det meste ca. sådan ud:
5.00/5.30, han vågner og får bryst (nægter at sove videre..suk. Ligger derefter bare og mosler lidt rundt og siger ba ba ba..)
6.30, står op,
7.00, havregrød + bryst
9,00, sover
11/12,30 vågner, og får kartoffelmos m gulerødder og el. ærter, dertil vand af kop, bagefter bryst
13,00, grød + bryst
13.30, sove
15.30 vågner
16,30 grød + bryst
17,30, sover
18,30, bliver vækket
19,00 grøntsager (kartoffelmos el.lign m kød, blendet) dertil vand, efterfølgende bryst.
20/20.30 i seng
22,00 vækkes og lægges til brystet, spiser godt
sover videre.
03/04, vågner og mosler rundt og brokker sig nogle gange i over en time.
Mit spørgsmål er nu:
Bør han ikke kunne sove igennem om natten, med den mængde mad han indtager dagligt?
Hver portion er ca 1 1/2 til 2 dl.
Jeg syntes jo at jeg fylder godt på i løbet af dagen, og han er en glad dreng, men puuh hvor er nætterne (og dagene) lange når han vil vågne om natten.
Det er knap 1 måned siden jeg stoppede med natteamningen. Sut har han aldrig ville tage som spæd, og vi vil derfor ikke starte med at forsøge med hverken sut eller flaske nu. Vores datter er 2 år, og hun brugte heller aldrig sut/flaske, og den beslutning havde vi det også godt med!
Jeg syntes ikke han sover for meget om dagen, for hvis han får mindre søvn bliver han helt ulykkelig og ked af det. Sover på eget værelse, det har han gjort i en uge, men det har ikke ændret på søvnmønstret.. som spæd vågnede han ved 02 tiden og ved 05 tiden.... men det er som om at hans indre ur stadig fortæller ham at han bør vågne ved 4 -5 tiden...øv. Er der noget vi kan gøre.??
Jeg kan ikke ændre ret meget på dagens rytmer, da min datter skal køres og afleveres/hentes i dagpleje kl 8.00 og 15/16.00, og jeg er afhængig af at skulle tage Louis med i bilen.
Har du umiddelbart et foreslag, eller er det kun tiden der kan arbejde for os? :-)
På forhånd tak,
Hilsen en træt mor
Rikke