Svar: Bør kunne sove igennem 6 mdr ?
1. november 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Rikke
Det lyder bestemt som om din dreng er rigtig god til at spise. de fleste børn er 7 måneder før de kan spise 4 måltider skemad og din dreng spiser jo 5 (på 1-1½ dl) - jo det lyder bestemt af meget og ikke som om han vågner af sult:o)
Men hvad er det du mener med at sove igennem? Hvor mange timer forventer du at han kan sove? På nuværende tidspunkt, så får han mælk kl. 22 og kl. 04-05. Du vækker ham kl. 22 og så sover han 6-7 timer og vil have mad igen - det lyder altså helt alderssvarende og ikke som om du kan forlange meget mere efter min mening.
Spørgsmålet er så, hvordan du kan få ham til at sove lidt længere inden han har brug for mælken tidlig morgen. Det er trods alt mere rart, hvis man kan få lov til at sove til kl. 06:o)
Jeg tænker derfor om du kunne vente med at give ham mælk til lidt senere om aftenen - f.eks. mellem kl 23-24, altså med mindre du er helt segnefærdig af træthed på dette tidspunkt. Jeg tænker at det kunne være muligheden for at få flyttet de 6-7 timers sammenhængende søvn.
Rigtig meget held og lykke, krydser fingre for at det virker:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske