Brev:
9 mdr. jerntilskud og nattesøvn
1. november 2006
Alder:
9 mdr.
9 mdr. jerntilskud og nattesøvn
Kære Helen
Jeg har 2 spørgsmål om jerntilskud i forhold til de smås maver og om nattesøvn:
Min datter på 9 mdr. har problemer med hård mave og vi har givet hende laktulose i måneder nu. Vi har derudover holdt pause med jerndråberne efter råd fra sundhedsplejersken.
For ca. 1 mdr siden trappede vi laktulosen ned til ca 2 tsk morgen og aften, det gik fint. For 14 dage siden begyndte vi så med 4 dråber jern (hun skal jo have den jern!), hvorefter hendes mave gik i stå igen. Så nu er vi holdt op med jern igen, da vi synes det er meget synd at hun har så hård mave.
Hun får 240 ml. mme om aftenen + lidt mme fra kop + amning morgen og aften. Hun spiser meget varieret og vi sørger for jernholdige fødevarer med jeg vil jo så gerne at hun får jern nok? Findes der mon et jernprodukt der ikke stopper maven??
Det skal tilføjes, at vi har været på 5 ml. laktulose morgen og aften og jerndråberne stopper stadig hendes mave...
Så til nattesøvnen....
Vores datter falder i søvn efter flasken, som far giver hende ved 20-tiden.
Herefter vågner hun et par gange inden vi går i seng ved 23-tiden - vil have sutten eller ammes. Så vågner hun igen ved 01tiden og vil ammes og kan som regel lægges i sin egen seng. Herefter igen ved 04-tiden - ammetår og ind i vores seng igen.
Vi har forsøgt med at far går ind til hende. 2 nætter holdt vi til, det tog 1 time til 1½ inden hun sov igen. Vi skulle selvfølgelig have holdt ved, men vi var for udmattede. Nu vil vi gerne prøve igen, og tænke at vi må have en plan for hvordan vi gør det. Ingen af os kan næsten holde ud at høre på at hun græder, selvom vi godt ved at det ikke er synd og alt det der....Har du et godt råd til, hvordan vi griber det an....
Med venlig hilsen
Anna's mor