Brev:
Hvor lidt mælk er acceptabelt 4 mdr.
2. november 2006
Alder:
4 mdr.
Hvor lidt mælk er acceptabelt 4 mdr.
Hej Helen
Jeg skrev tidligere til dig vedr. Freja og hendes spiseproblemer.
Jeg fulgte dit råd og kontaktede min egen sundhedsplejerske, som ellers har ment at hele problemet er, at jeg ved hvor meget hun spiser og hun kom også frem til at lægen måske skulle se på hende.
Lægen vejede hende til ½ kilo mere end sundhedsplejersken fordi hun havde tøj på, konstaterede at hun næsten lå på sin kurve og fortalte os at vi kunne komme tilbage om 1 måned. Han var ligeglad med hvad hun har vejet hidtil, det var kun fødselsvægt og den han selv målte der talte. Han sagde at vi bare kunne give hende sukkervand, hvis vi ikke kunne få mælk i hende, og at han ikke ville gøre noget hvis hun ikke direkte taber sig.
Vi vil ikke give hende sukkervand - det kan ikke være sundt for sådan en lille størrelse og det giver ikke mening at hun skal tage på af sukker, så vi aldrig bliver taget seriøst.
Ved at give hende mad i søvne eller siddende i skråstolen foran fjernsynet er det lykkedes at få lidt mere mad i hende, ca. 500 ml i døgnet - hun brokker sig ikke, når hun først er sulten, men hun tager ikke så meget og det kan ikke lade sig gøre at få hende til at tage noget på andre måder. Vi holder pause med mos for vi tror at den søde frugtmos måske kan have gjort ondt værre og vi har besluttet at hun ikke får sukker overhovedet.
Vi er jo helt oppe og køre og hun virker heller ikke helt så ked mere - men nu er mit spørgsmål så: Er 500 ml i døgnet acceptabelt for en pige på 4 måneder, 71,5 cm og 7,2 kg? Og hvad er den mindste mængde hun kan klare sig med uden at vi skal være bekymrede?
Tak for en god brevkasse!
Ane