Brev:
Skemad, søvn og menstruation
2. november 2006
Alder:
5 mdr.
Skemad, søvn og menstruation
Kære Helen
Ja, så er jeg med igen!
Jeg har et par spørgsmål om overgangskost og søvn. Min datter er nu 5 mdr. og vi er så småt begyndt på skemaden. Hun spiser nu med stor glæde ca. 2 portioner risgrød med frugtmos om dagen. Prøvesmagningen startede vi for snart 3 uger siden, så det har taget hende tid at vænne sig til det.
Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg bedst lære hende at spise andet end risgrød. Jeg har et par gange, bestemt uden held, forsøgt med kartoffel-gulerodsmos og det kan hun bestemt ikke lide! Jeg prøver også dagligt at give hende lidt koldt vand at en lille kop, hvilket hun heller ikke er særlig meget for…
Jeg starter delvis på arbejde om en måned og er reelt bekymret for om hun lærer at spise og drikke nok inden da. Hun er fuldt ud ammet indtil nu og vil ikke drikke af en sutteflaske!
Jeg er snart 41 og har et stort ønske om at blive gravid igen meget snart, inden det er for sent! Jeg har endnu ikke fået menstruation.. har du nogen erfaring med om ammestop ved 6 mdr. fremme dens komme? I så fald ønsker jeg at stoppe og spørgsmålet er så om min datter på det tidspunkt kan drikke nok mælk af kop eller om hun skal lære at drikke af en sutteflaske for at få nok energi?
Min datter har de sidste par måneder sovet fint om natten afbrudt at 2 måltider. Men de sidste 14 dage er hun begyndt at ligge vågen i op til 2 timer – nogen gange i forbindelse med måltiderne andre gange ikke. Hun er ikke ked af det, men skriger og råber og basker ivrigt med arme og ben. Er det bare en periode vi skal i gennem, eller kan vi gøre noget.
Introduktion af skemad har ikke gjort det bedre.. vist nærmest tværtimod.
Mange hilsner
Thea´s mor