Svar: Vinterkinder og beskyttelse
2. november 2006
Alder:
15 mdr.
Kære Trine og drengene
Som udgangspunkt mener jeg ikke at du behøver smøre Nicolai præventivt, men det er korrekt at en del børn får "frostkinder" og her vil det være godt at smøre - men så er det mere som behandling og for at det ikke skal blive værre.
Det er altid en god idé at bruge en fed creme. Altså en creme med et meget højt fedtindhold helst over 70 pct. Hvis cremen indeholder for meget vand, så er der risiko for at "vandet i cremen fryser" og det gør det faktisk værre. Derfor en meget fed creme.
Du må gå på apoteket og se hvad de har, der er forskellige muligheder, men desværre er der jo en del cremer med både parfume og konserveringsmidler og disse skal jo helst undgås. Så spørg dig frem.
God jagt og god vinter:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske