Brev:
Soverytme og modermælkserstatning
2. november 2006
Alder:
1 mdr.
Soverytme og modermælkserstatning
Hej Helen
Generalt syntes jeg vores lille dreng trives godt. Han er 1½ mdr og får NAN1, men jeg syntes at han er gået ned i ration: 100 ml plus minus og når der er ca. 50 ml tilbage er han meget urolig og græder og det virker som han ikke rigtig kan få fat om sutten. Nogle gange er der en bøvs mens andre gange det er muligt at finde frem til hvad der er galt og han kan jo ikke være mæt efter kun 50-70 ml?
Måske er det bare en drilleperiode han er i. Han var oss meget urolig da jeg ammede. Skifter vi sut med større hul så går det for stærkt og det ender med opkast/meget gylp. Har du nogle idé om hvad der kan skyldes hans uro?
Og så vil jeg lige høre mht at få en rytme ind? Er han stadig så lille at vi bare skal lade ham sove, når han vil eller kan vi godt vække ham hvis han sover, her tænker jeg på om aften hvor vi jo gerne vil ha han sover i "sengetiden" og ikke lige før:-) Eller kan vi begynde at tvinge/starte en rytme for ham?
Vi har fast en gåtur om morgnen hvor vores datter bliver afleveret. Nogle gange sover han 1 time derefter andre gange 15 min. Det kunne jo være rart at han ligsom startede sin rytme derfra, hvis du forstår hvad jeg mener:-)
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Camilla