Brev:
4 måneder, morsyg?
3. november 2006
Alder:
4 mdr.
4 måneder, morsyg?
Hej Helen
Ja, så er jeg her også igen....
Landet ligger sådan, at vi for ca 2 uger siden gik over til MME og det har været det bedste jeg har gjort. Vi har fået et gladere datter, der er langt lettere at putte og nu kan falde i søvn selv og sover længere om dagen.
Så synes jeg jo at det var dejligt at far nu kan give hende en flaske og jeg kan få lidt frihed. Så det prøvede jeg i går og gik på shoppetur til mig selv. Og det var skønt, jeg tænkte slet ikke på hende. Men da jeg kommer hjem græder hun hjerteskærende og far fortæller at sådan har det været siden hun vågnede fra luren.
Jeg har tidligere prøvet at køre ud at handle da jeg ammede og viste at hun lige havde spist, og da var det det samme. Det er mig der oftest har hende og sådan har det været gennem et par måneder, fordi min kæreste sætter vores nye hjem i stand ved siden af arbejdet, og derfor af gode grunde ikke er her så meget.
Så tænker jeg om hun allerede kan være morsyg? De gange hvor hun har været sådan, er det mig der har puttet hende, men så ikke været mig der har taget hende op. Så snart jeg tog hende op, fordi far nu havde fået nok og havde prøvet alt, så holdt hun op med at græde, lige som at slukke på en kontakt.
Kan det være fordi jeg har haft hende så meget? Faster har også passet hende og haft samme problem med at hun græder og intet virker før jeg kommer hjem.
Jeg synes jo det er lidt frustrerende, hvis dem der skal passe hende skal have det sådan. Jeg vil gerne kunne slappe af, når jeg er "ude på egen hånd" og ikke tænke på om jeg nu bliver ringet op og skal komme hjem.
Så har jeg lige et tillægsspørgsmål omkring ernæring. Hun er begyndt at vågne hver anden time om natten og kan ikke stilles tilfreds med sutten og spiser da også omkring 120 ml MME. Hun har siden hun var 2 uger kunnet sove en 5-6 timer i stræk med kun en natamning, men vågner nu sidst på aftenen. Hun puttes ca kl 19, så er hun helt færdig, vågner ved 22.30 tiden og spiser 150 ml, og så igen ved 1 tiden, kl 3, kl. 5 osv.
Jeg har de sidste dage forsøgt med vælling til natten, efter en opskrift jeg fandt hos dig, men det er bare samme resultat. Jeg troede at vælling skulle mætte mere? Går der mon noget tid inden det har en effekt? Eller skal jeg overveje at begynde på grød og hvor er det da bedst at starte?
Jeg har forsøgt at flytte hende ud af soveværelset for at finde ud af, om vi vækker hinanden og jeg mon reagerer for hurtigt, men det har heller ikke ændret på noget.
Mange hilsner og på forhånd tak for hjælpen.
Trine