Brev:
Flaske om natten 1 år
3. november 2006
Alder:
12 mdr.
Flaske om natten 1 år
Hej Helen
Ja, først var det et problem at få min datter til at tage flasken, og nu er det så det modsatte :-)
Fiona er nu 1 år og det bør derfor være på tide, at hun slipper flasken - hun får før sengetid og omkring kl 4.30 om natten.....MEN, det går ikke lige så nemt!
Jeg kan læse af dine tidligere svar, at flasken før sengetid umiddelbart er den, der bliver længst, som del af et ritual og at natflasken burde være væk for længst - og jeg har skam prøvet!!! Problemet er bare, at hun om natten ikke giver op, før hun har fået sin flaske. Mælk i kop skubber hun væk, ja bare buddet gør hende endnu mere ophidset! Jeg har endda tilbudt hende en rugbrødshaps, hvis det kunne bryde flaskevanen, men heller ikke det passede damen.
Hun kan skrige fuldstændig hysterisk i op mod 1½ time, hvis hun ikke får flasken (sikkert længere, men der har jeg altid givet op). Men egentlig tror jeg også, at hun er sulten på dette tidspunkt. De nætter, hvor jeg har forsøgt at droppe flasken, sutter hun febrilsk på sutten, hvilket hun ellers aldrig gør. Hun vågner også kl 5.30, hvor hun normalt sover til 7, og hun er MEGET sulten, når hun så får morgenmad.
Hun spiser ellers fint til alle måltider og som noget nyt giver jeg hende nu en portion yoghurt omkring kl 19.15 lige før sengetid.
Så det jeg vil høre er.....kan det passe, at hun stadig har brug for flasken? Vil det være tåbeligt at fastholde natflasken og så evt i stedet droppe den før sengetid, som hun ikke virker så interesseret i mere? For at være ærlig hænger det jo også sammen med, at det er noget nemmere at få det hele til at hænge sammen, så længe hun får flasken om natten - vores morgener er MEGET nemmere, jeg får tid til at komme i bad og gøre den store klar, før Fiona vågner, og Fiona kan vente med at få morgenmad, til hun kommer i dagpleje.
Uden flaske står hun op 1½ time før hun er færdig med at sove og er derfor sur og træt hele morgenen. Hvad skal jeg dog gøre? :-)
Nå, men glæder mig til endnu engang at høre fra dig
God weekend
Kærlig Hilsen Mette