Brev:
Hæmorider - 8 mdr.
3. november 2006
Alder:
8 mdr.
Hæmorider - 8 mdr.
Kære Helen
Karla har i ca. 2 måneder haft hvad der ligner, en lille hæmoride ved endetarmen udvendig. Det ligner en lille udposning.
Hun virker ikke generet af den, andet end når vi skal smøre hende med zinksalve i forbindelse med en rød numse. Det bryder hun sig ikke om. Sikkert fordi hæmoriden genere hende, når man rør dernede. Når vi vasker hende, er der ikke noget.
Hun har har ikke opsvulmet mave eller andre gener. Vi er ret sikre på, at hun har fået den i forbindelse med forstoppelse da hun generelt er svær at få nok væske i. Hun er ikke glad for flasken, som du måske kan huske. I perioder hvor vi har været heldige at få 2 flasker i hende, har hun en gang massiv blød og luftig afføring om dagen men det har stoppet hurtigt, da hun pludselig nægter flasken.
Dage hvor vi kun får 1 flaske i hende, har hun faste og lidt hård afføring flere gange om dagen. Ofte er det små kugler. I disse dage kan vi mærke på hende, at hun har svært ved at komme af med det, og presser og presser. Dog uden at græde.
Mit spørgsmål, er om hæmoriden er skadelig og hvad skal vi gøre ved den? Er det almindeligt, og går den væk af sig selv i takt med at hun bliver større og med tiden ikke har brug for så meget væske?
Hun får en flaske om eftermiddagen og tilbydes vælling til nat, hvilket hun tager 30-40 % af gangene. Hvis vi skal være sikre på at få 2 flasker mme i hende, skal hun tilbydes en om morgenen som så erstatter hendes morgenmad, men her tænker jeg at hun er for stor til at få flaske til morgenmad trods hendes forstoppelse? Hun er jo ikke en lille baby mere.
På forhånd tak for dit svar. Jeg er sikker på, jeg kan bruge det :0)
Anne