Brev:
Hvor tit skal man amme? 4 1/2 måned
4. november 2006
Alder:
4 mdr.
Hvor tit skal man amme? 4 1/2 måned
Hejsa igen
Jeg er lige på banen igen med et spørgsmål :D
Jeg tænker nogen gange på om min dreng egentlig får de vitaminer han skal have via min mælk.... Jeg ammer ham stadig og til aften får han mos, men jeg ammer ikke så tit mere i løbet af dagen eller natten... og han har aldrig lagt lang tid ved brystet max 10 min ved hver....
Han er stadig en meget glad og MEGET aktiv dreng som bruger meget energi på at rulle fra mave til ryg og ryg til mave og formår også at slæbe legetøj med sig 2 m væk fra lege tæppet når man lige har vendt ryggen til :D så han bruger meget energi!
Han viser ikke tegn på sult eller noget som helst...så han er bare altid glad, men min mand og jeg talte idag om at jeg faktisk ikke ammer så tit mere .. 3-4 gange om dagen og nogle enkelte gange 1 gang om natten. Til hans mos om aftenen bruger jeg ikke modermælkserstatning (som jeg har nævnt før), så han får jo kun min mælk samt økologiske kartofler samt grøntsager.
Jeg giver ham ikke grød hver dag mere til middag efter dit sidste svar, så jeg på den måde er sikker på han får det mælk han skal have, men alligevel tænker jeg lidt over om han får det han skal:)? nu hvor jeg ikke ammer så hyppigt mere...
Og lige til sidst.. Han har lidt hård mave, men græder ikke når han kæmper for at komme af med lidt, men han har i 5 dage nu, brugt en del tid på at presse (ca 30 min af gangen)....
Han har fået sveskemos samt væske fra sveskemosen men afføringen er stadig hård og han presser, så mit spørgsmål lyder på, hvor meget vand de skal have om dagen, når de også får mos... pt drikker han mellem 25 ml - 50 ml vand til maden... burde det være nok eller skal han have mere vand i løbet af dagen ved siden af min mælk??
Det var to lange spørgsmål! Ser frem til dit svar :)
Knus
Tine