Brev:
Reaktion på modermælk
4. november 2006
Alder:
4 mdr.
Reaktion på modermælk
Kære Helen
Har skrevet til dig en del gange før, og har været så utrolig glad for dine råd og vejledning vedr. amning specielt. Tak for tilsendt link om Primperan - fedt du følger op på tingene.
Jeg gav amningen en sidste chance den gang, og det har faktisk fungeret fint siden, til tider har jeg dog måtte supplerer med mme, men det har ikke været på grund af mælkemangel, mere mangel på interesse for bryst fra min søns side.
Er startet ud med lidt skemad, risgrød ved vores spisetid om aftenen, og det er meget populært - har længe følt han var superklar til det.
Mit spørgsmål går egentlig på nogle episoder igår.
Han har aldrig gylpet, meget lidt i det små, men så igår gylpede han kraftigt næsten efter hvert ammemåltid, og virkede bare generelt urolig og ikke vildt tilpas - ikke helt ulykkelig med gråd etc, men bare utilfredse lyde og uro det meste af dagen.
Om aftenen under en amning - meget kort en - fik han rødt udslæt i hele hovedet, kløede sig helt vildt med hænder og arme i hovedet...og gylpede det meste op igen - ikke fordi han var overfodret, var noget tid siden han havde fået mad. Derefter var han bestemt ikke interesseret i bryst og måtte afslutte dagen med en flaske.
Hvad kan det være...Er det noget jeg har spist..?...Syntes ikke jeg har spist noget ud over normalen?.....Skal ikke have menstruation eller lignende?...Der var ikke noget udslæt på resten af kroppen, kun ansigtet?...
Har du noget bud på hvad der lige sker?....
Og hvorfor gylper han pludselig så meget en dag - skal lige siges at han igår hverken fik grød eller mme men udelukkende amning?
Ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen Louise