Svar: Reaktion på modermælk
4. november 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Louise
Som du beskriver det, så lyder det jo unægteligt som om der er en sammenhæng imellem modermælke og din søns reaktion - det kan forekomme. Det er dog lidt usædvanligt at der ikke er kommet en reaktion før, du har jo ammet ham i 4 måneder og du skriver jo at du netop ikke har spist noget som er anderledes end du plejer.
Derfor tænker jeg at man måske skal rette blikket mod noget andet. Du skriver at han pludselig igår gylpede efter hvert ammemåltid og at han generelt virkede urolig, ikke utilpas og ulykkelig, men alligevel som om han ikke havde det helt godt. Jeg tænker derfor om det kunne være en virus?
Er udslættet væk idag og virker han som han plejer? Har han en reaktion fra maven - f.eks. diarré? Hvis du oplever at han får feber, at udslættet vedbliver at være der, at han bliver ved med have svært ved at holde maden i sig, at han virker sløv og påvirket så bør du kontakte en læge. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Jeg tror dog ikke du skal være bekymret, men det er da lidt interessant. Hvis du selv kommer årsagen videre, så vil jeg meget gerne høre det.
Tak for dine pæne ord, og jeg er glad for at du kunne bruge mine sidste råd. God bedring med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske