Brev:
10 uger gammel dreng vil ikke sove selv om dagen
4. november 2006
Alder:
2 mdr.
10 uger gammel dreng vil ikke sove selv om dagen
Hej Helen
Jeg har været inde og læse tidligere artikler om søvnproblemer - og kan til min store trøst se, at vi ikke er de eneste med søvnproblemer om dagen.
Vi har en dejlig dreng som kom til verden den 29. august. Han får flaske NAN1 og har fået det fra han var en måned gammel - havde ikke tålmodighed til at få fat i sin mors bryst - og da slet ikke på at mælken skulle løbe til...´sikke et held at der findes så god modermælkerstatning - ellers måtte vi hyre en amme;)
Nå, men vores søn er en dejlig mild og glad dreng, når han er vågen. Han holder meget af at snakke med os og sin storesøster på knap 3 år og han smiler højlydt når han ligger i kravlegården og slår til sine ting der giver lyd. Han lægger sig fint til at sove om aftenen omkring 20.00, hvor der synges en lille sang og kysses.
Uroen starter når han skal sove om dagen. Han falder nogen gange selv i søvn, når han puttes, men oftest vil han gåes med. Han sover så den obligatoriske halve time til 45 minutter - hvorefter han vågner igen og vil gåes med. Hvis vi kun går med ham til han falder i søvn for derefter at stille ham vågner han igen og sådan fortsætter det gerne.
Hvis jeg starter hans lur med at gå en time synes han at kunne sove 1½ til 2 timer selv herefter - hvordan kan det være? Kan der ske noget ved at jeg gør det...???
En veninde har rådet mig til ikke at gøre det, da han så aldrig vil kunne sove selv....Hun siger at jeg skal gå ud til ham hver tredje minut sige: Jeg er lige her, du skal sove nu, jeg passer på dig, sov godt alt imens jeg giver ham sutten og vugger vognen let for derefter at gå igen. Jeg har prøvet dette et par gange uden hel. Han ender med at skrige så hjertesskærende, at jeg ikke kan holde det ud og enten tager ham op eller kører med ham.....hjælp, hvad skal jeg stille op.
Han sover forresten fint om natten gerne fra ca. 20.00 til klokken 3.00 og igen til klokken 7.00 nogen gange længere.
Håber du kan råde mig
Venligst Maltes mor