Brev:
Juniordyne og grov mos
4. november 2006
Alder:
5 mdr.
Juniordyne og grov mos
Kære Helen
Lige et par praktiske spørgsmål ;-()
Vores yngste datter er nu 5 1/2 måned og har i lidt mere end tre uger spist skemad...får nu to måltider om dagen, til middag hjemmelavet grøntsags/kartoffelmos og til aften pulvergrød af ris eller hirse...hun spiser mellem 1/2 og 3/4 dl hver gang og drikker masser af vand eller mme af et lille glas....mosen bliver så sej af at blende den, hvornår vil hun typisk kunne kapere en mos, der er lidt mere grov og klumpet?
Hver gang hun vågner om aftenen, efter at hun er puttet, ryger benene i vejret og vups ryger babydynen af og ned i fodenden....når vi så går ind for at putte dynen over hende, vågner hun helt op...vi har her til aften flyttet hende fra vuggen til en tremmeseng, og jeg har faktisk lagt juniordynen over hende istedet for babydynen... men nu læser jeg så flere steder, at SST fraråder juniordynen til børn under 1 år????
Min datter vejer knap 7 kg nu og ruller fra mave til ryg og fra ryg til siden, men ikke helt om på maven....tror du, det er ok med juniordynen til hende??...Jeg har lagt en bog over den i fodenden, så den ikke kan komme over hovedet på hende, og jeg lægger den let hen over hende...
Hmmm kan ikke engang huske, hvad jeg gjorde med "den store" pige i sin tid ;-()
Mange hilsner fra Pia