Brev:
For lidt mælk - 8 mdr.
4. november 2006
Alder:
8 mdr.
For lidt mælk - 8 mdr.
Hej Helen
Min datter Signe kan ikke lide at drikke mælk af kop. Hun er godt 8 mdr. gammel og bliver ammet 3 gange (tidlig morgen, eftermiddag og sen aften). Herudover får hun kun mælk i maden. Jeg tilbyder hende mælk i kop hver dag, men hun vil ikke drikke det.
Forleden sov hun igennem fra kl. 20 til kl. 6, så hun fik ingen sen amning, dvs. hun blev kun ammet 2 gange. Det var jo fantastisk at få lov til at sove, men får hun for lidt mælk og hvad gør jeg? Jeg har bestemt ikke lyst til at begynde at amme på andre tider af dagen. Det er heller ikke muligt, da jeg er begyndt på arbejde.
Jeg gav hende sutteflaske en dag, og der drak hun 100 ml mme, men idag ville hun ikke have sutteflasken i munden, og det har været reglen, så jeg ved ikke, hvad der gik "galt" den dag, hvor hun pludselig gerne ville have flasken.
Min mor skal passe Signe en aften om nogle uger. Hvis Signe ikke sover igennem den aften, vil hun formentlig vågne mellem kl. 21 og 24 for at blive ammet. Har min mor andre muligheder end at forsøge med mme i flaske? Er der andet hun kan give hende?
Med venlig hilsen
Signes mor