Svar: For lidt mælk - 8 mdr.
4. november 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Signes mor
Der er børn som ikke er særlig begejstrede for mælk og her kan man så tilbyde lidt andre mælkeprodukter og håbe at lidt af det glider ned. Du kan jo ikke tvinge det i hende, men prøve at tænke lidt alternativt og ost tæller f.eks. også med og kan give lidt kalk til kroppen.
Når Signe er 9 mdr gammel kan hun begynde at få en del mere komælk og komælksprodukter og det kan gøre hverdagen lidt nemmere. Men allerede nu, må hun gerne få lidt - også når mormor skal passe:o)
Det vil være fint, hvis mormor kan få hende til at tage en flaske. Man kunne godt forestille sig det, da Signe jo godt kan finde ud af teknikken og når du så ikke er i nærheden, ja så er der ligesom ikke andre muligheder og så vil hun forhåbentlig acceptere flasken.
Men hvis hun ikke vil, så kan mormor f.eks. lave en milkshake til hende. Hun kan blende lidt sødmælk med en ½ banan og give det af en kop. I kan også prøve med lidt tykmælk, A38 eller lignende og se om det kan være lidt interessant. Der kan kommes frugtmos eller rugbrødsdrys eller lignende på.
Det er kun en aften at mormor skal passe og naturligvis er du urolig for, hvordan det nu skal gå. Men der er masser af muligheder og det behøver jo ikke nødvendigvis at være mælk Signe får - det vigtigste er at hun finder roen og falder trygt i søvn, selvom mor ikke er der. Det kan sagtens gå:o)
Rigtig meget held og lykke både med pasningen og tur i byen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske