Brev:
Farproblemer
5. november 2006
Alder:
7 mdr.
Farproblemer
Hej Helen
Nu må jeg høre om du har et godt råd, da Frederikkes far efterhånden er helt slået ud. Frederikke er 7 måneder og trives rigtig fint, hun er meget nysgerrig på verden og har fra starten af haft fuld fart på - var meget hurtig til at vende sig både fra ryg til mave og omvendt - hun øver sig i øjeblikket på at finde balancen på alle 4 og kommer efterhånden meget rundt ved at krybe/ skubbe sig baglæns.
Vi er også godt i gang med at erstatte amningen med skemad, bliver nu ammet ca. 2-3 gange i løbet af dagen og 2 gange om natten (sen aften/tidlig morgen)
Vores store problem er, at Frederikke ikke vil være hos far uden at jeg er i nærheden - Når hun sidder hos far, holder hun hele tiden øje med mig, det er meget sjældent at far kan få et spontant smil og de gange hvor de er alene hjemme, græder/skriger hun uafbrudt indtil jeg kommer hjem igen (og stopper så med det samme, når jeg overtager hende).
Det samme er desværre gældende om natten, hvor Frederikke vågner mange gange - det er kun mig der kan trøste hende!
Vi har fuld forståelse for at jeg lettere kan trøste m.m., da jeg jo er sammen med hende hele døgnet, problemet er bare at hun ikke er ked af det når hun er hos mormor! Mormor kan godt passe frederikke i flere timer ad gangen og trøste hende, hvis hun er ked af det.
Dette har desværre stået på i længere tid nu og selv om vi forsøger at far overtager forskellige opgaver - give mad - bade m.m., så er den gal lige så snart jeg ikke er der - og naturligt nok har det efterhånden slået far helt ud.
Har du et godt råd og har du hørt om det før - jeg synes det er meget svært at finde noget om det på nettet.
Med venlig hilsen
Anette