Brev:
Hård mave - pige på 5 mdr.
6. november 2006
Alder:
5 mdr.
Hård mave - pige på 5 mdr.
Kære Helen
Så har jeg brug for et godt råd igen, da Thea har fået sådan en hård og træg mave!
På modermælk alene gik der ofte 10 dage uden noget stort i bleen uden problem. Med smagsprøver på grød har det ikke været oftere. Nu hvor hun er 5½ mdr har hun den sidste uges tid faktisk spist ca. to portioner ris- eller majsgrød med pæremos dagligt. Grøntsagerne har vi ikke fået smag for endnu!
I går bekymrede det mig, at der var gået 5 dage uden afføring og ikke uden grund, for da jeg i aftes lagde hende på puslebordet begyndte hun at græde og presse og fik med stort besvær og tårer presset rigtige og ret faste ”pølser” ud!
Hvor alvorligt er det? Er det bare en tilvænningsperiode eller skal jeg tage aktion på det? Jeg har læst at man godt kan give laktulose og sveskemos, hvilket jeg har tænkt mig at gøre allerede i dag.. jeg vil gøre alt for at hjælpe det lille pus!
Hun drikker kun meget beskedent vand af kop og jeg ved ikke hvordan jeg skal få mere væske i hende, da hun ikke vil tage en sutteflaske.
Mange hilsner
Thea´s mor