Brev:
Amning i løbet af dagen 10 mdr
6. november 2006
Alder:
10 mdr.
Amning i løbet af dagen 10 mdr
Kære Helen
Vores søn bliver 10 mdr i denne uge og han trives rigtig godt. Han vejer ca. 12 kg og er ca. 87 cm lang.
Mit spørgsmål handler denne gang om amningen. Som du ved har den kostet blod, sved og milioner af tårer, og måske pga denne kamp betyder amningen meget for mig, så jeg vil gerne amme indtil vores søn bliver 1 år og måske længere (hvis han altså vil så længe).
Vores dag ser ud som følger:
Vågner v. 6-7tiden
Kl.7: Morgenmad. Han spiser som regel en kæmpe portion havre- eller øllebrød. Her blander jeg ½ dl MME i. Får et glas vand til.
mellem 8-9: Ammes og puttes til formiddagslur. Sover som regel 2-3 timer.
mellem 11-12: frokost. Rugbrød og et glas alm. sødmælk.
ca. kl.13: ammes og puttes til eftermiddagslur.
mellem kl.15-16: For det meste en lille portion grød + lidt frugt + et glas vand
ca. kl.18: Aftensmad. Får hvad vi spiser + et glas alm. sødmælk.
kl.19: Ammes og puttes til natten.
Som du kan se ammer jeg stadig 3 gange om dagen. Jeg er i tvivl om det er for meget i hans alder?
Han skal først ud og passes midt i januar, så jeg går hjemme med ham et stykke tid endnu, men jeg tænker da meget over, at han jo altid bliver ammet inden han bliver puttet. Men jeg kan ikke finde andre tidspunkter, hvor det passer ind med en amning. Og jeg synes måske en amning inden aftensøvnen er for lidt eller?
Jeg synes det er svært at give ham noget formiddagsmad, da han er meget træt 2 timer efter at han er stået op, og på det tidspunkt er det ikke så længe siden han har fået morgenmad.
Mange hilsner fra os 3