Svar: Kravle og overnatning hos far
6. november 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Victors mor
Det er rigtigt at det er godt, hvis børn kravler, men det er jo ikke ensbetydende med at børn skal kravle eller at der er noget galt med dem, hvis de ikke kravler. Der er altså børn som springer kravlestadiet over, og rejser sig og går.
Du må derfor se, hvad tiden bringer og prøv at lade være med at bekymre dig om det:o)
Med hensyn til at Victor sover igennem hos sin far, så handler dette nok om, at der hos far ikke har været grund til at vågne. Jeg ved fra dine tidligere breve, at Victor har haft mange urolige nætter og det har været naturligt for dig at lægge ham til brystet. Dette sidder sikkert stadig i ham og derfor sover han og reagerer han anderledes hos dig, end hos far. Hos far får han ikke samme reaktion som hos dig, her er tingene bare anderledes. Det kunne også godt tænkes at far ikke reagerer helt så hurtigt på Victors uro, som du måske har tendens til? Jeg ved i hvert fald fra dine tidligere breve at du og Victor er meget tæt knyttet sammen - og det er det, som har betydning.
Dermed ikke sagt, at far ikke også er god. Det er han højst sandsynligt, han er bare anderledes end dig og det er jo okay. Du skal derfor ikke lægge noget i det. Du skal ikke gøre andet end at glæde dig over at det gik så godt. Du var så bange for at det kunne gå helt galt og at Victor ville savne dig vildt. Men det gik tilsyneladende godt - måske netop fordi du har været så kærlig og omsorgsfuld omkring ham hele tiden:o) Du har intet at klandre dig selv for.
Fortsat held og lykke, og knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske