Svar: Ekstra fedtstof i maden
7. november 2006
Alder:
4 mdr.
Kære undrende mor
Hvis det er korrekt, så er det nyt for mig. Det har jeg ikke hørt.
Der er lavet om i retningslinierne således, at hvis man selv laver grød og den er lavet udelukkende på modermælkserstatning eller fuldt ud på modermælk, så behøver man ikke tilsætte ekstra fedtstof. Men ellers skal der til alt hjemmelavet grød og mos tilsættes 1 tsk. fedtstof pr. portion.
Dette står i de retningslinier som jeg har, gældende for år 2006. Det handler altså ikke om barnets vægt, men om hvordan man laver maden.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske