Brev:
Mad om dagen
7. november 2006
Alder:
4 mdr.
Mad om dagen
Hej Helen
Jeg skriver igen vedrørende opstart af grød og vælling, som du har givet nogle gode svar på, men jeg har lige et lille ekstra spørgsmål.
Du nævner nemlig at det måske kunne være en god idé med en ekstra flaske om dagen for at gøre hende mere mæt til natten, så det ikke er der hun spiser.
Vores rytme ser for tiden sådan ud i ca. tidspunkter:
Kl. 7.00: Flaske, spiser ca 150 ml. Pusler, hygger og leger.
Kl. 9.30: Flaske, spiser ca 150 ml. Puttes til lur, sover 1½-2 timer, nogle gange længere.
Kl.11.00: Flaske, spiser ca 150 ml. Leger, inkl. lege med ske som hun skal spise med.
kl 12.00: Smager på grød, ca 5 tsk er vi nået op på og hun synes at kunne lide det. Leger, synger.
kl. 13.30: Flaske, spiser ca. 120 ml. Puttes til lur, sover 1½-2 timer
kl. 15.30: Flaske, spiser ca 120-140 ml. Leger.
Kl. 17.00: flaske, spiser ca 100 ml, puttet til lur ca ½ time.
kl. 18.30: pusles til nat, flaske og godnat sang.
Så har jeg den sidste måned taget hende op ved 22.30 tiden og givet hende mad, den sidste uge vælling, ellers har hun sovet til efter midnat. Hun er dog begyndt selv at vågne omkring kl. 22.00. Så spiser hun som regel igen ved 1.30 tiden og igen ved 4-tiden. tidligere, da jeg ammede kunne jeg nøjes med en gang om natten mellem 22.30 og kl 6.
Spørgsmålet er om ikke hun spiser hyppigt nok i løbet af dagen til at kunne være mæt om natten, uden at vågne hver anden time for at spise?
Og hvor gammel skal de være før man kan sige, at det må være nok med vand i løbet af natten, hvis ikke sutten hjælper?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Trine