Svar: Mad om dagen
7. november 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Trine
Tak for din tilsendte dagsplan, det ser fornuftigt nok ud og det virker meget fint i forhold til hendes alder.
Jeg tænker derfor at tingene skal have lidt tid. Din datter skal lige vende sig til fuld flaskeernæring og så vil hun stille og roligt også begynde at spise mere og mere skemad, hvor mælkeindtaget fortsat vil være det samme - derved bliver hun på sigt mere mæt. Så planen lige nu ser helt fornuftig nok ud.
Normalt siger man at børn først efter 6 mdr´s alderen rent ernæringsmæssigt ikke behøver mælk om natten. De kan her tilbydes vand i stedet for mælk og vil være i stand til at tage deres behov for mælk i løbet af dagen. De kan dog fortsat vågne, men så er det måske mere et tryghedsbehov.
Prøv om I kan få hende til at sove med en sut og måske fars beroligende hånd - kan det tænkes at hun vågner, fordi hun stadig kører på "ammemode"....?
Tiden arbejder for jer. Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske