Brev:
Kost 8 måneder
7. november 2006
Alder:
8 mdr.
Kost 8 måneder
Hej Helen
Nu har jeg lige brug for lidt hjælp igen til min datter på næsten 8 mdr.
Jeg synes det er lidt svært med maden, om jeg gør det rigtige. Så jeg har lige lavet en plan for, hvordan en hverdag kan se ud.
Vågner kl. 6.30 om morgenen, hvor hun kommer op og bliver vasket
kl. 7.00 får hun morgenmad som er grød m. mme. frugtmos + lidt banan. Mme eller vand af kop
kl 8.00 lur
kl 11.00 - 11.30 frokost. Rugbrødshapsere med lidt leverpostej, smørost, (lidt) æg, eller hvad vi har fået aften før. frikadeller, kylling mm + banan eller små stykker kogt æble. Nogle gange en (baby) kiks. Mme eller vand af kop
Kl 14.00 200-250 ml mme lille lur derefter
kl 16.30 får hun aftensmad som pt består af katoffelmos m. grønsagsmos og kød. Mme eller vand af kop.
Mellem kl 17.00 - 17.30 kommer hun i bad og så er hun træt.
mellem kl. 18.00 - 18.30 får hun sin "natflaske" 200-250 ml mme og så sover hun indtil næste morgen.
Jeg ville meget gerne trække den lidt om aften, så hun først kom i seng kl 19.30 - 20.00. Men uden held. Har prøvet at indeføre et måltid sen eftermiddag + lur og så aftensmaden blev rykket lidt så vi kunne spise sammen. Men det ender hver gang i at hun så ikke får sin aftensmad, for hun vil ikke ha' den (virker ikke sulten), men er bare træt og er meget ulykkelig lige indtil hun bliver puttet. Sover med det samme uden nogen problemer.
Hun spiser godt til hver måltid. Kan li' alt hun smager på.
Pt. vejer hun 10 kg og er 74 cm lang. Altid glad (på nær når hun er træt), snakker meget, kravler hele tiden. Er faktisk over det hele på samme tid.
Håber den lange mail giver mening!? ser det helt tåbeligt ud eller?
Glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Lykke