Brev:
Problemer med aftensmad - 3 år, 3 mdr.
7. november 2006
Alder:
3 år, 3 mdr.
Problemer med aftensmad - 3 år, 3 mdr.
Hej
Jeg skriver til dig ang. min søn Tobias på 3 år og 3 mdr.
Problemet er at han sjældent spiser aftensmad. Han har aldrig haft den store appetit og da han altid har været en lille spirevip (ved fødsel: 2648 gram og 48 cm. Nu: 12 kg og ca 92 cm.) ville det være rart hvis han kunne spise lidt.
Vi prøver på ikke at gøre et stort nummer ud af madsituationerne. Vi er dog lidt uenige hans far og jeg. Tit er Tobias sulten inden aftensmaden som bliver serveret kl 17.30. Jeg synes så at det er i orden at tilbyde ham et stykke rugbrød eller et stykke frugt. Hans far mener at det så er det der gør at han ikke vil spise aftensmad, hvad det muligvis også er, men så har han da fået noget at spise.
I dag var han allerede sulten ved 16.30 tiden, men fik at vide at han måtte vente til vi skulle spise, hvilket resulterede i at han alligevel ikke spiste aftensmad, og det er ikke fordi at han ikke kan lide det, han er faktisk ikke ret kræsen.
Han kommer så ca 1 time senere og siger at han er sulten. Vi har det princip, at der ikke bliver serveret mad efter aftensmaden, hvad han også fik af vide. Er det forkert?
Er det dumt at servere et stykke rugbrød istedet for det vi andre spiser eller skal vi holde på at han skal spise hvad der bliver sat på bordet, hvis vi altså er sikre på at han kan lide det?
Glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen Christina