Brev:
Smerter pga. tandfrembrud eller ørerne?
8. november 2006
Alder:
6 mdr.
Smerter pga. tandfrembrud eller ørerne?
Hej
Så er vi tilbage igen :-)
Vi har læst en del af dine svar omkring dette emne, men vil lige vende vores situation med dig.
Min datter har kort før hun var 6 mdr skreget et par gange om natten i søvne en uges tid. Det lykkedes at trøste med amning og heldigvis har skrigeriet efter en uges tid fortaget sig. Derefter fulgte der en uge med manglende appetit og stilstand på vægten, og de sidste 3 nætter er hun nu gået fra at vågne de normale 1-2 gange om natten til at vågne ca. 5 gange ved gråd. Hun er vågen, og kan kun trøstes ved at lægges til brystet og herefter tager hun sut i søvne.
Om dagen sover hun fint uden opvågninger og er ellers glad.
Igår mærkede jeg så hendes første tand, så den må lige have brudt igennem.
For en uges tid siden havde vi hende til lægen for at få tjekket ørene pga. de hyl om natten i søvne, men lægen kunne ikke se noget. Har dog hørt nogle steder fra at nogle gange er det kun ørelægen der opdager hvis der er noget galt?...
Så er blevet lidt i tvivl om det er tanden eller ørene... De sidste to dage er appetitten kommet tilbage, men nu er det altså de mange opvågninger ved gråd om natten der har taget over.
Hvis det er tanden hvor længe kan man så forvente at det vedvarer?
Tak.
Kærlig hilsen
Trine