Svar: Smerter pga. tandfrembrud eller ørerne?
8. november 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Trine
Det kan som du beskriver det, både være tænderne og ørerne, mit umiddelbare bud er dog tænderne. Det ville være usædvanligt hvis din datter med øreproblemer ikke reagerede på sin søvn om dagen også - og her sover hun jo tilsyneladende fint.
Samtidig så viser det, at der jo netop er brudt en tand igennem og det at hun også har fået appetitten igen, en sammehæng. Altså tænderne.
At hun således fortsat vågner om natten tænker jeg kan hænge sammen med at hendes lille krop husker det at vågne og være ked og derfor lige skal vende sig til at sove videre igen. Det er altså en slags eftervirkning også selv om det egentlig ikke gør så ondt mere. Det gør som regel ondt lige der, hvor tanden bryder igennem, men derefter er det hele så mere eller mindre normalt igen.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske