Brev:
Ammestop ikke nemt
8. november 2006
Alder:
9 mdr.
Ammestop ikke nemt
Kære Helen
Jeg skriver igen ang. amningen af min datter. Jeg er ved at være indstillet på at stoppe, da hun overhovedet ikke mister interessen - tværtimod. Desuden varer det ikke længe inden jeg skal på arbejde.
Jeg har det sidste stykke tid ammet tidlig morgen, nogle gange eftermiddag, og inden hun skal puttes. De sidste dage har jeg prøvet at amme eftermiddag og ikke aften da far skulle putte. Hun fik en smule vælling i stedet.
Problemet er at hun er begyndt at vågne om natten (lidt over en uge nu), og vi kan ikke få hende til at sove igen. Hun græder/skriger og det eneste der kan få hende til ro er brystet. I nat var det kl. 12.00 :-( og så igen kl 5.00- derefter kan vi få hende til at sove igen, selv om det kan tage noget tid. Den tidlige morgenamning er uændret selv om hun nu får før.
Vi er lidt kede af det da hun har sovet igennem siden 5 md - så hvorfor så nu. Far har prøvet af få hende til ro, vi har prøvet med vand og camillethe men intet hjælper.
Hvad kan vi gøre?? Hun spiser pænt om dagen, får tilbudt mange måltider, så jeg har svært ved at forestille mig at det er sult. I går fyldte jeg godt på hende, for at se om det ændrede noget men tværtimod. Hun er stadig ikke særlig god til at drikke, men hendes bleer er våde og da især nu - jeg bliver nødt til at skifte hende tidlig morgen så våd er hun.
Det skal siges at hun er meget opmærksom for tiden. Ved hvad hun vil, og det er for det meste af tiden at være hos mor. Er begyndt at kravle og kan selv rejse sig op :-) - der bliver jeg lige nødt til at spørge, hvad man skal gøre med sådan en bandit... Jeg kan overhovedet ikke gå fra hende da hun falder og slår sig. Bare det at få ryddet op efter måltiderne kan være svært. Nogle gange sætter jeg hende hos mig i den høje stol i køkkenet, med noget hun kan lege med. Hun brokker, men ellers får jeg intet fra hånden. Lyder det ok? - jeg har altid været imod kravlegårde - men nu!! hmm hun vil nok brokke sig vildt:-)
Skal også huske at skrive at hun er helt fantastisk - glad og kærlig, men desværre er der nogle ting som af og til overskygger lidt - håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
den trætte