Brev:
10 mdr og ked af det når vi spiser
8. november 2006
Alder:
10 mdr.
10 mdr og ked af det når vi spiser
Kære Helen
Ja så er jeg her igen :o(
Jeg tror egentlig mest jeg har brug for lidt omsorg og støtte - kan i hvert fald ikke klart formulere mine spørgsmål.
Vi har problemer med vores lille troldeunge når han skal spise. Han har altid brokket sig en del under spisningen og er enormt svær at aflæse. Han vender ansigtet væk og brokker sig. For i næste øjeblik at vænne sig rundt og åbne munden.
De sidste par morgener har den været helt gal. Han har været rigtig ked af det, og vil ikke spise noget særligt. Vi har prøvet at lade ham sidde med en ske og har ladet ham spise selv (med det resultat at der var øllebrød overalt pånær i hans mund). Vi vil jo gerne respektere når han siger fra og han mangler ikke noget på de små lårbasser, så vi er ikke bekymret over madindtaget. Det kommer nok igen. Men ofte farer han jo på maden igen senere, så det er svært at finde grænsen for, hvor meget vi skal presse på og blive ved med at tilbyde maden.
Men jeg bliver ked af det og frustreret, når jeg ikke kan finde ud af, hvad det er der irriterer ham.
Generelt er han lidt mere irritabel og ked end han plejer. Han skriger højt (græder ikke) når han vil op eller der er noget som ikke lige passer ham. Jeg er i tvivl om det er separationsalderen eller hvad??? Jeg vil jo gøre alt for at han er tryg og give ham det han har brug for, men jeg frygter samtidig, at han så bliver sådan et barn, som bare vil sidde på arm hos dagplejemoderen og som skriger for at få sin vilje.
Mange hilsner fra troldeungens mor