Brev:
Når lillebror bliver født
8. november 2006
Alder:
3 år
Når lillebror bliver født
Kære Helen
Tak for dit seriøse og gode svar til mig som er bekymret for om det barn jeg venter har det godt. Jeg kunne virkelig bruge dit svar til noget.
Jeg er nu 25+3 og venter som tidligere nævnt mit 3. ønskebarn, som ligesom de to øvrige også ser ud til at blive en dreng:-)
Mine to første sønner på 3 og 8 år har jeg med min ex-mand.
Vi er på trods af skilsmissen i den heldige situation, at vi har et fint forhold til hinanden og har gennem hele processen haft fokus på vores drenge, der idag stadig er nogle harmoniske og glade børn.
Nu venter jeg så imidlertid nr. 3 og jeg har den seneste tid spekuleret en del på, hvordan jeg bedst håndterer tiden omkring fødslen i forhold til mine sønner.
Jeg og min nye kæreste har drengene i 10 dage og de øvrige 4 er de hos deres far og hans nye kæreste. Drengene følger ivrigt med i min graviditet og "taler tit og ofte til lillebror" gennem min navle:-)
Jeg ville være rigtig ked af, at føde den ene dag og skulle sende drengene hjem til deres far den næste dag (hvis det falder så uheldigt). For det er et stort ønske for mig, at de lige får lov at lure det lille nye familiemedlem af, og samtidig mærker at det ikke får betydning for deres og mit forhold. Jeg har luftet det for min ex-mand der har forståelse for dette.
Jeg håber du kan give mig nogle gode råd:-)
Kærlig hilsen
Tina