Brev:
Ammestop og spisning
8. november 2006
Alder:
6 mdr.
Ammestop og spisning
Kære Helen :-)
Jeg har et par spørgsmål, jeg vil bede om din hjælp til!
Vores tvillinger er nu blevet godt 6 måneder og trives generelt godt. Vi er så småt gået i gang med skemad og det går nogenlunde. De er dog stadig lidt kræsne med, hvad de vil spise, men jeg tænker, at det kommer.
De får grød kl. ca. 8, 11, og 17 (svinger mellem en lille deciliter til 1½ deciliter) og flaske kl. ca. 14, 20 og 23 (mellem 80 og 180 ml)! Derudover ammer jeg dem kl. ca. 5, hvor de vågner for at spise og sover så et par timer igen. Til grøden får de nogle mundfulde vand og eftermades med flaske.
Vi har altid tilbudt dem mad, når vi går i seng (ca. 23), men jeg tænker, om vi skal udelade det, for at de måske kan spise lidt tidligere på natten og så få grød lidt tidligere på morgenen og dermed nå en flaske før frokost, så de ikke får to gange grød i træk (uha, det blev lidt rodet).
Nå... endelig til første spørgsmål:
Hvad synes du om deres spiserytme og fordelingen af flaske og grød/mos måltider?
Jeg er lidt usikker på, om de får nok mælk!
Jeg har ammet fuldt ud, men de sidste par måneder er de langsomt begyndt at få mere på flaske! Jeg ammer nu kun om natten, men kan godt mærke, at der ikke er så meget at kommer efter mere! Så jeg vil gerne stoppe helt, men hvordan gør jeg bedst det, kan det være fra den ene dag til den anden?
Hvornår vil de typisk kunne sove natten igennem, uden at spise? Kan vi med fordel stadig give dem deres flaske vælling inden vi selv går i seng?
Og så lige til sidst... Med deres alder, hvad er deres søvnbehov (gennemsnitligt)?
Jeg ser meget frem til at læse dit svar.
Venlig hilsen
Tina