Brev:
Mors vægt....?
10. november 2006
Alder:
3 mdr.
Mors vægt....?
Hej Helen
Vores søn på lidt over 3 måneder trives nu så fint. Han er glad, spiser godt, tager på i vægt, skriger ikke længere (selvf. stadig hvis han skal fortælle os at han er sulten eller at han vil have en ren ble el.lign.). Så her den sidste måned er jeg begyndt at fokusere lidt mere på mit eget velvære, hvilket vil sige at jeg nu har sat alt ind på at smide de kilo der stadig hænger ved efter graviditeten.
Jeg har søgt lidt information på nettet vedr. vægttab efter fødslen, men jeg syntes ikke jeg kan finde andet end diverse slankeklubber der tilbyder mere eller mindre lovende resultater mod klækkelig betaling. Det jeg har brug for, er information om, hvordan kroppen kan reagere på vægttabsforsøg efter graviditet, er det f.eks. sværere at tabe sig (føles det som), er kroppen lidt "forvirret" og finder den ud af det igen.
Jeg er klar over at der sikkert er stor forskel fra kvinde til kvinde, men jeg er efterhånden ret frustreret over det. Jeg ved at det jo ikke lige er det der er fokus på på dette site, men hvis du kan fortælle lidt om hvordan kroppen "har det" efter fødslen, ville jeg blive glad.
Før jeg blev gravid har jeg ikke haft specielt svært ved at smide de overflødige kilo der evt. kom på f.eks. i julen. Det var bare at spise fornuftigt igen og måske sætte motionsmængden lidt i vejret. Vægttab ved jeg hvordan man opnår. Men her 3 måneder efter fødslen mangler jeg STADIG at smide de 7 kilo der sad, da vi kom hjem fra hospitalet. Jeg er så småt begyndt at løbe og spinne igen (løber på 3. uge) og jeg har erstattet et måltid med grøntsagssuppe (hjemmelavet på vand og grøntsager). Dette har jeg gjort i 2 uger nu. Men min vægt svinger meget: Igår vejede jeg 75,9 Kg og da jeg så vejede mig idag stod vægten pludselig på 77 Kg!
Det er så enormt frustrerende at vægten hele tiden går op og ned. Jeg "snyder" altså ikke i min kur, så jeg har selv tænkt over om det er vand i kroppen der "kommer og går". Jeg er ved at være lidt ked af at alle de pæne bukser jeg glædede mig til at bruge igen efter fødslen stadig hænger i klædeskabet.
Mange hilsner fra Christoffers mor