Svar: Tænder 11 måneder
12. november 2006
Alder:
11 mdr.
Kære Mille
Du skal nu ikke være så ked af at tanden først er kommet nu - så holder den måske lidt bedre, da den så ikke har været udsat for "sukkerangreb" så længe:o)
Det er korrekt at der kun skal bruges en ganske lille smule tandpasta, du kan fint vurdere det. Tænderne/tanden skal børstes 2 gange dagligt og det er bedst hvis der ikke gives flaske efter tandbørstning.
Spørger man tandlægerne så er det jo bandlyst, jeg ved dog ikke hvad statistikken siger, så jeg kan ikke på den måde sige noget om hvor meget det vil skade. Prøv om du kan komme væk fra natflasken, måske mormor kan gøre noget, når hun alligevel skal passe. Det ville være godt, hvis han i stedet bare kunne drikke vand.
Flytningen skal nok gå stille og roligt. Bare han har sin seng og sine vante ting (og forældre) omkring sig, så skal han nok føle sig rolig. Det skal nok gå:o)
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske